Ministerul Educației a lansat astăzi, 15 septembrie, site-ul unde persoanele interesate pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat se pot înscrie.
Pentru eficientizarea și transparentizarea procesului de înscriere, va fi utilizată platforma https://concursdirectori.edu.ro, realizată cu sprijinul asociației CivicNet. Acesta este un prim pas în procesul de digitalizare și profesionalizare a managementului unităților de învățământ de stat, astfel încât să se asigure stabilitatea, coerența și competența în procesul de conducere.
Până în data de 26 septembrie, ora 23:59, cei interesați să participe la concurs își pot crea cont, se pot înscrie și pot încărca (în format digital) actele necesare dosarului, în câteva minute, la orice oră din zilele alocate înscrierilor, accesând https://concursdirectori.edu.ro.
Cum funcționează platforma și ce activități din calendar vor fi desfășurate pe platformă
Contul de utilizator poate fi creat simplu, prin introducerea unei adrese de email, urmând ca instrucțiunile de acces să fie primite rapid la acea adresă. Odată logat pe platformă, candidatul are apoi acces la formularul „Înscriere”, unde va completa numele, prenumele, CNP-ul, numărul de telefon și școala la care este titular. O recipisă va fi primită pe email cu datele introduse, precum și confirmarea acceptării sau respingerea cererii de înscriere.
În momentul în care cererea de înscriere este acceptată, candidatul poate accesa secțiunea „Dosar”, unde, conform Metodologiei, trebuie să încarce 14 documente, două fiind opționale. Candidatul poate adăuga, șterge și modifica documentele încărcate la dosar, până la finalul perioadei de înscriere (26 septembrie, ora 23:59), atât timp cât nu apasă butonul „Trimite”. Pentru verificare, în platformă au fost prevăzute etape de revizuire înainte de a trimite datele finale, unde vor fi remarcate rapid documentele/datele lipsă.
Tot prin intermediul platformei, conform calendarului concursului, dosarele astfel completate și transmise de candidați vor fi evaluate în perioada 27-29 septembrie de către comisiile formate la nivel județean/național. Termenul până la care candidații află rezultatele privind evaluarea dosarului atât prin intermediul listelor oficiale publicate, cât și prin intermediul unui email trimis din platformă, este 7 octombrie.
Desfășurarea probei scrise va avea loc în format fizic vineri, 15 octombrie 2021.
Rezultatele finale la proba scrisă vor fi afișate în data de 20 octombrie, urmând ca interviurile să se desfășoare în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021. Candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 la fiecare probă (proba scrisă și proba de interviu).
Rezultatele finale ale concursului vor fi validate în data de 17 decembrie, urmând ca numirile în funcție să aibă loc începând cu 10 ianuarie 2022, debutul semestrului al doilea al anului școlar 2021-2022.
Informații detaliate despre concurs sunt publicate în secțiunea specifică, găzduită de site-ul Ministerului Educației.