Fără categorie

Exemplu de activitate – Dezvoltare personală – Eu și ceilalți

Prof. înv. primar Sburlea Simona
Școala Gimnazială ”Ovid Densusianu” Făgăraș

Disciplina: Dezvoltare personală
Clasa a II-a
Unitatea de învățare: Eu și ceilalți
Tema: Emoțiile de bază
Competența: 2.1 Exprimarea emoțiilor de bază în situații variate

Pasul 1.
Cu o zi înainte de oră, elevii primesc pe classroom o RED realizată în aplicația edpuzzle (https://edpuzzle.com/media/5fd23fe657999f407d305e4e).
Ei au sarcina de a urmări acest RED, de a-l rezolva și de a realiza o fișă răspunzând la întrebări prin text și reprezentând prin desen .
RED-ul cuprinde un material video realizat pe platforma Edpuzzle – „Emoţiile personajelor din poveşti”, de prezentare, de explicare şi verificare a emoţiilor trăite de câteva personaje din cele mai cunoscute poveşti.

Pasul 2.
În cadrul orei

Se prezintă munca individuală de acasă.
Se denumesc și alte tipuri de emoții, pe care le poate manifesta un individ în diverse situații de viață.
Se completează fișa de acasă cu denumirea tuturor emoțiilor și cu desenele corespunzătoare acestora, dându-se exemple de situații în care le putem întâlni.
În finalul activităţii, pentru consolidarea cunoştinţelor privind înţelegerea emoţiilor şi pentru identificarea unor soluţii la diverse situaţii din mediul şcolar, se desfășoară un joc interactiv în aplicaţia Wordwall (- https://wordwall.net/ro/resource/52319866/emotii) , în care fiecare fereastră are câte o imagine sugestivă, ce înfăţişează câte o emoţie diferită (ex: Bucurie); fiecare elev va alege o cifră, se deschide fereastra corespunzătoare, iar acesta are ca sarcină să povestească o situaţie în care a trăit emoţia descoperită în respectiva casetă .
Prin această activitate, elevii au învățat să își exteriorizeze emoțiile pozitive sau negative într-un mod interactiv, atractiv și constructiv. Au învățat că fiecare copil are modalitatea lui proprie de a-și exprima emoțiile, de a învăța și de a exersa lucruri noi și trebuie respectat, fiind valorizat (nimeni nu se simte exclus, fiecare contribuie într-un mediu sigur și prietenos, incluziv). Au învățat că și personajele din povești, asemenea celorlalți din jur, au emoții la fel cu ale lor. Au învățat să recunoască la ei și la ceilalți emoțiile de bază, cum să le exprime, să le gestioneze astfel încât să devină stăpâni pe sine şi mai pregătiţi pentru viaţă; să considere emoţiile ca pe nişte prieteni sinceri.
Activitatea se încheie cu un citat sugestiv şi pozitiv:
’’Zâmbetul este fericirea care se află chiar sub nasul tău!’’ (TOM WILSON)

RESURSE UTILIZATE
https://classroom.google.com
https://edpuzzle.com/media/5fd23fe657999f407d305e4e

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *