Gimnazial

De ce Erasmus+?

Prof. Iuliana Aldea,

Director Școala Gimn. Ovid Densusianu, Făgăraș

Ariadna Păișiu,

Prof. Înv primar și Specialist Comunicare și Relații Publice

 

Proiectele Erasmus reprezintă un pilon esențial în educația europeană, aducând multiple beneficii atât pentru profesori, cât și pentru școală. Proiectele finanțate din fonduri europene fac parte din programului Erasmus+, contribuie semnificativ la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și la îmbunătățirea calității educației și sunt un catalizator al schimbării și inovării în mediul școlar.

Iată câteva beneficii pentru care pledăm pentru derularea proiectelor Erasmus în școli:

 

  1. Îmbunătățirea competențelor: Proiectele Erasmus oferă oportunități de formare profesională și dezvoltare continuă pentru profesori, contribuind la îmbunătățirea abilităților pedagogice și a cunoștințelor în domeniul educațional.

 

  1. Împărtășirea de bune practici: Prin colaborarea cu colegii din alte țări, profesorii pot asimila noi metode și tehnici educaționale, pe care le pot adapta și aplica în propriile școli.

 

  1. Promovarea diversității și incluziunii: Proiectele Erasmus încurajează schimbul cultural și integrează perspective internaționale, contribuind la dezvoltarea unei atitudini deschise și incluzive în rândul elevilor. Ele promovează practici educaționale care sprijină educația incluzivă, adaptând curriculumul și metodele de predare pentru a răspunde diverselor nevoi ale elevilor.

 

  1. Dezvoltarea instituțională: Derularea de proiecte Erasmus poate sprijini dezvoltarea strategică a școlii, prin implementarea de noi metode educaționale și îmbunătățirea calității învățământului.

 

  1. Creșterea vizibilității internaționale: Prin implicarea în proiecte internaționale, școlile pot câștiga recunoaștere și prestigiu pe plan european, atrăgând resurse și colaborări suplimentare.

 

  1. Îmbunătățirea motivației și satisfacției: Participarea la proiecte internaționale poate stimula motivația profesională a profesorilor, oferindu-le oportunități noi de învățare și realizare personală.

 

  1. Promovarea inovării educaționale: Colaborarea internațională poate genera idei inovatoare pentru strategii și abordări pedagogice, precum și soluții bazate pe tehnologie, care pot îmbunătăți procesul educațional.

 

  1. Acces la resurse și instrumente educaționale: Proiectele Erasmus pot oferi acces la resurse educaționale și tehnologii noi, care pot îmbunătăți procesul de predare-învățare și evaluare.

 

  1. Îmbunătățirea abilităților lingvistice: Profesorii au ocazia să își îmbunătățească competențele lingvistice prin interacțiunea cu vorbitori nativi și prin participarea la activități internaționale.

 

  1. Îmbunătățirea comunicării interculturale: Experiențele internaționale contribuie la dezvoltarea competențelor de comunicare interculturală, esențiale într-o societate globalizată.

 

În concluzie, proiectele Erasmus sunt esențiale pentru adaptarea educațională la societatea digitală contemporană, mereu în schimbare, aducând beneficii semnificative atât pentru profesori, cât și pentru școli. Ele facilitează formarea continuă, schimbul de bune practici, promovarea diversității și incluziunii, dezvoltarea instituțională și creșterea vizibilității internaționale. Prin intermediul acestor proiecte, educația europeană devine mai dinamică, inovatoare și adaptată nevoilor actuale ale elevilor și cadrelor didactice.

 

Proiectul Erasmus+ al SGOD pe scurt

 

 

Titlul proiectului: Școala Viitorului- Școala Empatiei, față de semeni și față de mediu

Proiect finanțat prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene

Acțiunea Cheie 1: Proiecte de mobilitate în domeniul educației școlare

Durata proiectului: 18 luni (01.10.2023 – 31.03.2025)

Număr de referință proiect: 2023-1-RO01-KA122-SCH-000121214

Beneficiar: Școala Gimnazială „Ovid Densusianu”, Făgăraș

Participanți la mobilități: 24 cadre didactice

Număr mobilități internaționale: 6

Manager și coordontor proiect: prof. Iuliana Aldea

Responsabil proiect: prof. înv. primar Ariadna Păișiu

 

 

 

Proiectul, „Școala Viitorului – Școala Empatiei față de semeni și față de mediu” răspunde nevoii de adaptare a competențelor profesorilor din școala noastră la necesitațile societății digitale, în vederea conturării profilului unei școli moderne, incluzive și responsabile față de mediu și față de semeni.

Prin valorificarea rezultatelor proiectului, ne propunem să creăm profilul unei școli adaptate standardelor U.E., pe trei directii complementare: crearea unui mediu incluziv, atractiv și participativ în școală prin integrarea elevilor rromi si a celor cu CES; formarea comportamentului responsabil al elevilor, față de mediu și îmbunătățirea calității procesului educațional prin digitalizare și colaborare. Proiectul oferă șansa școlii noastre de a-și consolida dimensiunea internațională, prin crearea unor conexiuni între cadrele didactice participante la mobilitățile Erasmus, realizând o mai bună înțelegere și apreciere a altor culturi din Uniunea Europeană.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *