Prof. Iuliana Aldea,
Director Școala Gimn. Ovid Densusianu, Făgăraș
Ariadna Păișiu,
Prof. Înv primar și Specialist Comunicare și Relații Publice
Proiectele Erasmus reprezintă un pilon esențial în educația europeană, aducând multiple beneficii atât pentru profesori, cât și pentru școală. Proiectele finanțate din fonduri europene fac parte din programului Erasmus+, contribuie semnificativ la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și la îmbunătățirea calității educației și sunt un catalizator al schimbării și inovării în mediul școlar.
Iată câteva beneficii pentru care pledăm pentru derularea proiectelor Erasmus în școli:
În concluzie, proiectele Erasmus sunt esențiale pentru adaptarea educațională la societatea digitală contemporană, mereu în schimbare, aducând beneficii semnificative atât pentru profesori, cât și pentru școli. Ele facilitează formarea continuă, schimbul de bune practici, promovarea diversității și incluziunii, dezvoltarea instituțională și creșterea vizibilității internaționale. Prin intermediul acestor proiecte, educația europeană devine mai dinamică, inovatoare și adaptată nevoilor actuale ale elevilor și cadrelor didactice.
Proiectul Erasmus+ al SGOD pe scurt
Titlul proiectului: Școala Viitorului- Școala Empatiei, față de semeni și față de mediu
Proiect finanțat prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene
Acțiunea Cheie 1: Proiecte de mobilitate în domeniul educației școlare
Durata proiectului: 18 luni (01.10.2023 – 31.03.2025)
Număr de referință proiect: 2023-1-RO01-KA122-SCH-000121214
Beneficiar: Școala Gimnazială „Ovid Densusianu”, Făgăraș
Participanți la mobilități: 24 cadre didactice
Număr mobilități internaționale: 6
Manager și coordontor proiect: prof. Iuliana Aldea
Responsabil proiect: prof. înv. primar Ariadna Păișiu
Proiectul, „Școala Viitorului – Școala Empatiei față de semeni și față de mediu” răspunde nevoii de adaptare a competențelor profesorilor din școala noastră la necesitațile societății digitale, în vederea conturării profilului unei școli moderne, incluzive și responsabile față de mediu și față de semeni.
Prin valorificarea rezultatelor proiectului, ne propunem să creăm profilul unei școli adaptate standardelor U.E., pe trei directii complementare: crearea unui mediu incluziv, atractiv și participativ în școală prin integrarea elevilor rromi si a celor cu CES; formarea comportamentului responsabil al elevilor, față de mediu și îmbunătățirea calității procesului educațional prin digitalizare și colaborare. Proiectul oferă șansa școlii noastre de a-și consolida dimensiunea internațională, prin crearea unor conexiuni între cadrele didactice participante la mobilitățile Erasmus, realizând o mai bună înțelegere și apreciere a altor culturi din Uniunea Europeană.
Primăria Municipiului București, prin PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București, deschide a…
Pe data de 20 mai 2025, Grădinița cu Program Prelungit „Prichindel” din Galați a lansat, în cadrul…
Gianina Ioana Gianina Barb, bibliotecar Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia Cultura reprezintă un…
Prof. înv. primar Sburlea Simona Școala Gimnazială ”Ovid Densusianu” Făgăraș Disciplina: Dezvoltare personală Clasa a…
Sîrb Carmen, Profesor învățământ primar Școala Gimnazială ”Ovid Densusianu” Făgăraș Disciplina: Geografie Clasa a IV-a…
Prof. Apipie Mariana Liceul Tehnologic „Constantin Filipescu” Caracal Educația fizică și sportul joacă un…