ISSN 2783 - 9540 / ISSN – L 2783 – 9540
Preșcolar

Importanța lecturii pentru copiii de diferite vârste

Prof.înv.preșc. Drăniceanu Ștefania

                                                                                        G.P.N. ROEȘTI

            Un adult care îi citește cu voce tare unui copil realizează un act de iubire, iar acest lucru are implicații importante pentru dezvoltarea personalității copilului la nivel relațional, emoțional, cognitiv, lingvistic, social și cultural. În experiența comună de citire și ascultare, adultul și copilul intră în armonie reciprocă prin lumile care prind viață între paginile cărții, într-o comunicare intensă și plăcută făcută din emoție, prietenie, complicitate, încredere, care le întărește emoțional. legătură.

  • Din punct de vedere emoțional , citirea unei povești sau a unor versuri unui copil îi permite să-și exploreze cele mai intime emoții în compania unor adulți care îl pot cuprinde, îl pot liniști, îi pot oferi explicații.
  • Din punct de vedere cognitiv , lectura oferă copilului un canal alternativ de cunoaștere, pe lângă experiența directă; favorizează înțelegerea de sine și a lumii din jurul său; lărgiți-vă mintea la descoperire și explorare; dezvoltă imaginația, imaginația, creativitatea, curiozitatea; extinde memoria; îmbunătățește abilitățile logice și abstractive.
  • La nivel lingvistic, lectura stimulează dezvoltarea limbajului , îmbogățește vocabularul, îmbunătățește calitatea lexicală.
  • Din punct de vedere social , s-a demonstrat că copiii obișnuiți cu lectura de familie la vârsta preșcolară, au performanțe școlare mai bune, incluziune socială, abilități de rezolvare a problemelor, ceea ce capătă și mai multă valoare pentru copiii din familii cu o situație socio-socială. dezavantaj cultural, în care dificultatea de a citi și scris contribuie la riscul abandonului școlar, cu creșterea sărăciei și marginalizării.
  • În sfârșit, din punct de vedere cultural , transmiterea poveștilor și poveștilor de la adulți la copii a fost văzută ca unul dintre canalele de trecere a valorilor, mesajelor etice și tradițiilor de la o generație la alta.
Redacția

Recent Posts

Executivul a amânat cu un an plata hotărârilor judecătoreşti!

Federațiile sindicale din învățământul preuniversitar acuză Guvernul de un "abuz fără precedent" și de subminarea…

4 zile ago

PMB deschide a doua sesiune de înscrieri a unităților de învățământ din Capitală în programul „Sport în Școală”

Primăria Municipiului București, prin PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București, deschide a…

4 luni ago

Proiect care își propune crearea unui climat educațional sigur, echilibrat și incluziv în mediul școlar din Galați

Pe data de 20 mai 2025, Grădinița cu Program Prelungit „Prichindel” din Galați a lansat, în cadrul…

4 luni ago

Activitatea clubului de teatru din biblioteca școlii

Gianina Ioana Gianina Barb, bibliotecar Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia   Cultura reprezintă un…

6 luni ago

Exemplu de activitate – Dezvoltare personală – Eu și ceilalți

Prof. înv. primar Sburlea Simona Școala Gimnazială ”Ovid Densusianu” Făgăraș Disciplina: Dezvoltare personală Clasa a…

6 luni ago

Exemplu de activitate – Geografie – Elemente de geografie a României

Sîrb Carmen, Profesor învățământ primar  Școala Gimnazială ”Ovid Densusianu” Făgăraș Disciplina: Geografie Clasa a IV-a…

6 luni ago