ŞcoalaRomanească.ro

Revista Şcoala Romanească

Scoala Romaneasca

Reclamă


Reclama
Opinii

VIZIUNEA ASUPRA VIITORULUI EDUCATIEI IN ROMANIA SI INTRE PROMISIUNI SI INGRIJORARI

Traversăm o perioadă în care şcoala românească este asaltată de probleme, în care dezbaterea proiectului noii legi a educaţiei a fost amânată până după 26 mai a.c., în care nu mai ştim nimic despre noua reformă curriculară, înţepenită la gimnaziu, în care se introduc şi se scot testele grilă la examenele naţionale, în care se introduce şi se scoa- te examenul „de treaptă” la liceu, în care se anunţă „ore remediale” pentru elevii care „rămân în urmă” şi se propu- ne reducerea numărului de ore de curs, în care sunt create clase speciale şi este schimbată structura anului şcolar viitor, anulându-se o săptămână de vacanţă, în care se renunţă l...

[Articol complet Articol complet]

DE CE MINTE SI PLANSUL?

În ultima perioadă, după toate dis- cuţiile,  dezbaterile, întâlnirile avute  la nivelul sistemului de învăţământ mă în- trebam cine nu minte? Şi te apucă plânsul. Probabil că florile, fluturii, albinuţele, pomii, plantele, poartă în seva lor atri- butul esenţial al sincerităţii. Noi,  cei  ce  suntem  binecuvântaţi cu harul minţii, al gândirii, al conştiinţei, noi, cei înzestraţi cu emoţii, cu raţiune sfârşim prin a ridica minciuna la rang de adevăr. Ne minţim pe noi înşine şi îi minţim şi pe alţii, la fel de uşor şi de inocent. Căutăm însă tot timpul ADEVĂRUL şi nu ne interesează profund minciuna. Ea a devenit ca aerul, îl respirăm făr...

[Articol complet Articol complet]

ANALIZA UNUI PROFESOR DE EDUCATIE-FIZICA SI SPORT ASUPRA PROIECTULUI CARE SE DORESTE O VIZIUNE ASUPRA VIITORULUI EDUCATIEI IN ROMANIA

Actorii sistemului educaţional din ţara noatră – elevi, profesori, părinţi - sunt asaltaţi de la un an la altul de noianul de idei şi planuri de reformă pe care fiecare dintre cei douăzeci şi cinci de miniştri ai educaţiei care s-au perindat, după revoluţie, la conduce- rea ministerului a încercat să le imple- menteze, convins fiind, fiecare dintre aceştia, că schimbările aduse de el sunt cele mai bune. Rezultatul acestor politici educaţionale lipsite de conti- nuitate şi de o viziune pe termen lung a fost dezastruos, iar educaţia se con- fruntă acum cu o scădere vizibilă a calităţii actului educaţional, precum şi cu o extrem de ridicată reticenţă la „reforme” şi la schimbări apărute peste noapte. Aflată la al patrulea mandat de mi...

[Articol complet Articol complet]

INVATAMANTUL, INTRE VIZIUNE SI COSMAR

Încă de când eram elev am visat să ajung cadru didactic… Pe atunci îmi plăcea istoria. Societatea de atunci a fost potrivnică unei astfel de opţiuni în sensul că repartiţia la absolvirea facul- tăţii însemna un sat departe de lumea dezlănţuită… Aş fi plecat din oraşul meu la orice facultate care avea sec- ţie de istorie, preferata ar fi fost Timi- şoara, dar… Am terminat liceul în Bra- şov. Cum facultatea de istorie era de domeniul trecutului, aş fi fost interesat în matematică. Ghinion, însă! În anul respectiv, facultatea de matematică tocmai îşi închisese porţile pentru viitorii absolvenţi. Dacă pentru istorie aş fi ple- cat din oraş, pentru matematică, nu. Aşa că, m-am orientat sp...

[Articol complet Articol complet]

A FI SAU A NU FI TITULAR DE 253?

„Să fie clar, de la bun început: e o grosolănie să ridiculi- zezi opţiuni şi deprinderi diferite de ale tale (evident, cînd nu e vorba de opţiuni şi deprinderi antisociale, autodistructive, extremiste, criminale). Fiecare are dreptul să-şi cultive liber în- clinaţiile, afinităţile, convingerile. Nu găsesc, prin urmare, nici un motiv să dispreţuiesc sau să condamn (ideologic, medical, sapienţial) pe semenii mei care, dintr-un motiv sau altul, au decis să devină vegetarieni. Problema merită însă dezbătu- tă cu calm şi, dacă se poate, cu umor amical. Mai ales cînd tabăra celor care socotesc că mănîncă etic şi biologic „co- rect“ vine cu argumente care să te incrimineze.” Acest înce- put aparţinând ...

[Articol complet Articol complet]

Pagina :
  • 1