Gimnazial Primar

Predarea online, exemple de bună practică

Prof. Elena Sorina Groza

 Școala Gimnazială nr. 16 „Take Ionescu” din Timișoara se numără printre școlile care au adus reguli, structură și claritate în școala online, creând o platformă cu posibilități multiple de învățare și colaborare.

Prin încurajarea părinților, de a le oferi un mediu propice de creștere pe perioada școlii online, elevii noștri au reușit să își mențină interesul pentru școală și curiozitatea pentru învățătură.

La nivelul ciclului primar, învățătoarele au demarat o activitate de învățare împreună, de împărtășire de experiențe în primul semestru al anului școlar 2020/2021. Astfel, am parcurs cursul „Multimedia în școala modernă”, un demers de învățare util, în care am deprins tainele gestionării materialelor în Google Drive, susținerea videoconferințelor cu ajutorul aplicației Google Meet, utilizarea tablelor virtuale, ce aplicații sunt utile pentru predarea în ciclul primar, cu avantajele și dezavantajele lor, cum să ne organizăm o lecție în mediul online și cu ce să realizăm evaluarea elevilor, oral și scris.

Mă voi opri asupra aplicației Book Creator. Aceasta are avantajul că ne ajută ca suport vizual în organizarea unei lecții, putem crea cărți digitale, noi și elevii noștri. Necesită cont, este gratuită. Ce mai pot crea: povești interactive, portofolii digitale, reviste de cercetare, cărți de poezie, rapoarte științifice, manuale de instrucțiuni, cărțile despre mine, benzi desenate. Pași de urmat: conectare ca profesor; formarea profilului, se cere să creezi o bibliotecă. Cartea pe care o creezi are un cod pe care îl poți distribui copiilor să se alăture în editare.

 

Aplicația Padlet – o aplicație colaborativă care permite elevilor să creeze proiecte individuale sau de grup, materiale, sarcini pentru diverse discipline.

Cum îi ajută pe elevi să învețe?  Elevii pot încărca documente, linkuri, imagini, fișiere audio și video – și încurajarea colaborării – mai mulți elevi pot contribui la același proiect pe un peretele virtual.

Cum aplic la clasă? … ca instrument pentru elevi, un mod grozav de a-și observa progresul și efortul în învățare, pot să își facă propriul Padlet pentru portofoliu.

Utilizare:  brainstorming, anunțuri, cărți, citate, răspunsuri la recenzii, felicitări, concurs de fotografii, desene, organizatoare (mindmap, Diagrama Venn, Comparare).

Evaluarea scrisă cu ajutorul aplicației Socrative: instrument pentru evaluarea scrisă;

necesită cont pentru profesor; generează rapoarte pe clasă și individuale. Ca dezavantaj ar fi restricția din punct de vedere al formulării itemilor.

Și pentru că ecourile învățării s-au extins, a crescut și comunitatea de învățare în rândul profesorilor din școala noastră. Astfel, am prezentat în cadrul Consiliului Profesoral utilizarea tablei virtuale Openboard cu toate avantajele și dezavantajele ei.

Eu cred foarte mult în conceptul de echipă, de colaborare, de susținere reciprocă conduși de standarde de calitate. Colegii mei sunt oameni la care ai de ce să te întorci, ai de la cine învăța și împărtăși ceea ce știi.

Nu știu dacă vom reuși să colectăm toate bunele practici din Școala Gimnazială nr. 16 „Take Ionescu” cu privire la educația la distanță și la educația mixtă. Cert e că putem fi o comunitate de învățare, că putem adopta o strategie pentru a oferi un mediu de lucru și un suport în susținerea bunelor practici.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.